бастауыш сынып Дүниетану

ШҚО

Семей қаласы

 «№ 22 ЖОББ» КММ

Бастауыш  сынып  мұғалімі

Токпаева Арайлым  Ерболовна

 

Сабақтың  тақырыбы: Пайдалы қазбалардың түрлері.

Білімділік: салалары, өндіру жолдары туралы түсінік қалыптастыруға ықпал ету; 
Дамытушылық: оқушылардың танымдық белсенділігін, Қазақстан картасымен жұмыс істеу қабілетін дамыту; оқушылардың тіл байлығын дамытып, балаларды логикалық ойлауға, салыстырып, қорытынды жасауға үйрету.
Тәрбиелік: Табиғатты аялауға тәрбиелеу,ел байлығын үнемдеп пайдалануға үйрету.
Сабаққа қажетті құралдар: Қазақстанның пайдалы қазбалалары картасы, пайдалы қазбалар топтамасы,слайдтар,сызба-кесте,практикалық жұмыс,нұсқа тапсырмалары, тәжірибелер,көзге және қимылды сергіту сәттері.
Сабақтың түрі: жаңа білім  беру сабағы.
Сабақтың әдіс-тәсілдері: психологиялық дайындық,миды шынықтыру,сызба-кесте, слайдтар, сызбалар,өзіңді тексер(картамен жумыс),тәжірибемен жұмыстар.

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі: Слайд №1,2,3
ІІ. Психологиялық дайындық. Слайд№4

Се Миды шынықтыру.Слайд №5
-Ал, балалар қазір мына бейне таспадан не көріп отырсыңдар?(Пайдалы қазбаларды жер қойнауынан алып жатыр)
-Оны қандай әдіспен алып жатыр?)(жерді қазып)
-Не үшін қазып жатыр?(адамға қажет, пайдалы)
-Адамға пайдалы болса, қалай атаймыз?(Пайдалы қазбалар)

ІІІ.Үй тапсырмасын тексеру.Слайд№6
-Ал енді сендер пайдалы қазбаларды оқып келдіңдер,енді соны тексерейік.

(Сұрақтарға жауап алу.)
-Ал енді балалар цемент,құм,ұсақ тас,темір,көмір,газ-бұлар нелер?(пайдалы қазбалардың түрлері)
-Дұрыс балалар, «Пайдалы қазбалардың түрлері» бүгінгі біздің сабағымыздың тақырыбы болады.

Ал мақсатымыз: Пайдалы қазбалардың түрлерін анықтау, тәжірибелер арқылы.

ІV Мағынаны тану:
Сызба құру: Слайд №7,
-Балалар, пайдалы қазбалардың түрлері  үш негізгі топқа бөлінеді.
Олар:жанғыш,кенді,кенсіз деп аталады.
-Суретке мұқият қараңдаршы,  тас көмір,мұнай,газ неге жанғыш тобына жатады?
-Ал темір,мыс,алюминий неге кендіге жатады?
-Ал гранит,тұз,мәрмәр,құм,саз,әктас неге кенсіз пайдалы қазбаға жатады?

көмір,  шымтезек,                   темір,мыс,алюминий                         гранит, әктас,
мұнай, табиғи газ                                                                                тұз, құм, саз
(Гранит, әктас, жанғышта коллекциясын көрсету)

н пайдалы қазбалар туралы не білесің?

Сарамандық жұмыс.

Ал енді осы түрлерінің ішінен бір-бір пайдалы қазбаларға тәжірибе жасап көрейік. Тәжірибе жасамас бұрын техника қауіпсіздік ережелерін қатаң сақтау қажеттігін ескертемін.

Слайд №8  (таскөмір туралы жалпы түсінік,тәжірибе.)

Ø №1 Тәжірибе: (Үш баланы кезекпен шақыру)

Ø 1.Таскөмір кесегін қолыңа алып,сындырып көр.Сындыра алмайсың. Не байқадың? Тұжырым:Таскөмір қатты.

Ø 2.Енді көмір кесегін балғамен ұр. Ол кішкене кесектерге бөлінеді. Тұжырым: Таскөмір морт сынғыш.

  • Ø 3.  Таскөмірді суға саламыз. Не байқадың?Суға бірден батып кетеді.

Тұжырым: (ерімейді,судан ауыр,)
Қорытынды:

 

 

 

ШҚО

Семей қаласы

 «№ 22 ЖОББ» КММ

Бастауыш  сынып  мұғалімі

Токпаева Арайлым  Ерболовна

 

Сабақтың  тақырыбы: Пайдалы қазбалардың түрлері.

Білімділік: салалары, өндіру жолдары туралы түсінік қалыптастыруға ықпал ету; 
Дамытушылық: оқушылардың танымдық белсенділігін, Қазақстан картасымен жұмыс істеу қабілетін дамыту; оқушылардың тіл байлығын дамытып, балаларды логикалық ойлауға, салыстырып, қорытынды жасауға үйрету.
Тәрбиелік: Табиғатты аялауға тәрбиелеу,ел байлығын үнемдеп пайдалануға үйрету.
Сабаққа қажетті құралдар: Қазақстанның пайдалы қазбалалары картасы, пайдалы қазбалар топтамасы,слайдтар,сызба-кесте,практикалық жұмыс,нұсқа тапсырмалары, тәжірибелер,көзге және қимылды сергіту сәттері.
Сабақтың түрі: жаңа білім  беру сабағы.
Сабақтың әдіс-тәсілдері: психологиялық дайындық,миды шынықтыру,сызба-кесте, слайдтар, сызбалар,өзіңді тексер(картамен жумыс),тәжірибемен жұмыстар.

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі: Слайд №1,2,3
ІІ. Психологиялық дайындық. Слайд№4

Се Миды шынықтыру.Слайд №5
-Ал, балалар қазір мына бейне таспадан не көріп отырсыңдар?(Пайдалы қазбаларды жер қойнауынан алып жатыр)
-Оны қандай әдіспен алып жатыр?)(жерді қазып)
-Не үшін қазып жатыр?(адамға қажет, пайдалы)
-Адамға пайдалы болса, қалай атаймыз?(Пайдалы қазбалар)

ІІІ.Үй тапсырмасын тексеру.Слайд№6
-Ал енді сендер пайдалы қазбаларды оқып келдіңдер,енді соны тексерейік.

(Сұрақтарға жауап алу.)
-Ал енді балалар цемент,құм,ұсақ тас,темір,көмір,газ-бұлар нелер?(пайдалы қазбалардың түрлері)
-Дұрыс балалар, «Пайдалы қазбалардың түрлері» бүгінгі біздің сабағымыздың тақырыбы болады.

Ал мақсатымыз: Пайдалы қазбалардың түрлерін анықтау, тәжірибелер арқылы.

ІV Мағынаны тану:
Сызба құру: Слайд №7,
-Балалар, пайдалы қазбалардың түрлері  үш негізгі топқа бөлінеді.
Олар:жанғыш,кенді,кенсіз деп аталады.
-Суретке мұқият қараңдаршы,  тас көмір,мұнай,газ неге жанғыш тобына жатады?
-Ал темір,мыс,алюминий неге кендіге жатады?
-Ал гранит,тұз,мәрмәр,құм,саз,әктас неге кенсіз пайдалы қазбаға жатады?

көмір,  шымтезек,                   темір,мыс,алюминий                         гранит, әктас,
мұнай, табиғи газ                                                                                тұз, құм, саз
(Гранит, әктас, жанғышта коллекциясын көрсету)

н пайдалы қазбалар туралы не білесің?

Сарамандық жұмыс.

Ал енді осы түрлерінің ішінен бір-бір пайдалы қазбаларға тәжірибе жасап көрейік. Тәжірибе жасамас бұрын техника қауіпсіздік ережелерін қатаң сақтау қажеттігін ескертемін.

Слайд №8  (таскөмір туралы жалпы түсінік,тәжірибе.)

Ø №1 Тәжірибе: (Үш баланы кезекпен шақыру)

Ø 1.Таскөмір кесегін қолыңа алып,сындырып көр.Сындыра алмайсың. Не байқадың? Тұжырым:Таскөмір қатты.

Ø 2.Енді көмір кесегін балғамен ұр. Ол кішкене кесектерге бөлінеді. Тұжырым: Таскөмір морт сынғыш.

  • Ø 3.  Таскөмірді суға саламыз. Не байқадың?Суға бірден батып кетеді.

Тұжырым: (ерімейді,судан ауыр,)
Қорытынды:

 

 

 

Добавить комментарий

Бастауыш сынып Дүниетану

Шығыс Қазақстан облысы,
Семей қаласы,  «№ 22 ЖОББМ» КММ

 Ашимова Перизат Султановна

Бастауыш сынып мұғалімі
 Сабақтың тақырыбы: Құстар қалай қыстайды
Сабақтың мақсаты:
1. Қыс мезгілінде құстар тіршілігінің басты ерекшелігі, өлі табиғатта болатын өзгерістердің тірі табиғатқа әсері туралы түсінік беру;
2. Құстарды, аңдарды қорғауға тәрбиелеу, қамқорлық жасауға баулу, табиғатты сүюге, экологиялық тәрбие беру;
3. Оқушылардың тіршілік туралы білімдерін толықтыру, сөздік қорын, белсенділігін, қызығушылығын, қиялын дамыту.
Сабақтың көрнекілігі: құстардың сурет, қима қағаздар, қолдан жасалған макеттер
Сабақтың түрі: аралас сабақ

І. Ұйымдастыру бөлімі:
• Барлық оқушы орнынан тұрып амандасады;
• Саламатсыздар ма?
• Отыра ғой.
• Кім жоқ?
• Сынып түгелденіп болды.
• Үйге берілген тапсырма
• Олар қайда қыстайды?

ІІ. Үй тапсырмасын тексеру:
— Енді оқушылар тізбектеп оқимыз.
— 7, 8 оқушыға оқытамын.
— Мазмұнын сұраймын.
— 8, 9 оқушы айтып шығады.
— Енді, ауылдан келген «Ақ әженің» сұрақтарына жауап беріп, әкелген сыйлықтарын аламыз.

ІІІ. Үй тапсырмасын бекіту:
А) Бунақденелілерге нелер жатады?
Ә) Оларға ауа — райы қалай әсер етеді?
Б) Бірінші көрінбей кететін жәндіктер?
В) Олармен қоректенушілер
Г) Жорғалаушыларға не жатады?
Ғ) Олар қыста қайда болады?
Д) Бақа қайда болады?
Өздерінің тәжірибелерін әңгімелеп береді:
— Оқушылар, барлығыңда үй тапсырмасына жақсы дайындалыпсыңдар;
— Әжелерің де қуанатын болды;
— Енді, қазір қай мезгіл?
— Қыс;
— Қыс туралы кім айтады?
— Боран болады. Күн суытады. Аяз болады.
— Онда ауылға көмектесіп қарын аршып берейік.
Жұмбақтар туралы сұраймын:
— Құстарды атату.

ІV. Жаңа сабақ
— Ендеше балалар, бүгінгі сабағымызда біз құстар туралы көп нәрселерді үйренеміз.
Тірі табиғатқа жататын жануарлардың ең көп маңызды тобы құстар болып есептеледі.
Оларды біз үлкен екі топқа бөлеміз. 1) Жабайы құстар 2) Үй құстары
Жабайы құстар табиғатта өз алдына тіршілік етеді. Құстардың пайдасы көп. Олар табиғаттың байлығы саналатын ағаштарды, өсімдіктерді зиянкес жәндіктерден қорғайды. Құстар бір орында тұрмайды. Олар бір жерден екінші жерге ұшып — қонып жүреді. Барлық құстарға ортақ қасиет – олар ұшады, қанаттары, мамықтары, бәрінің тұмсықтары бар. Олар жұмыртқалайды, балапан басады. Енді айырмашылығына келсек, құстардың дене көлемі, пішінің, тұмсығы түсі дыбыстары, тіршілік етуге түрліше бейімделген.
Құстардың пайдасы: олардың еті, жүні мамығы.
Кіріспе әңгіме жүргіздім.
1) Мәтіннің мазмұнымен таныстырамын;
2) Оқулықпен жұмыс;
3) Оқушыларға оқыту.
— Оқушыларға тағы бізге өте қу, тез алдап кететін кісі келіп тұр. Алдансақ барлық 5 пен
4 — ті алып кетеді екен.
— Ол кім екен?
— Алдар көсе
— Мына бестерін қараша
1) Сұрақтар:
— Құстардың атымен аталатын қандай қыздардың аттарын білесіңдер?
— Тоты, Сандуғаш, Қарлығаш, Бұлбұл
— Егер, орманда жүрген балалар құстардың ұясынан жұмыртқасын алып кетпекші болса, сен не айтар едің?
(өз пікірі)
— Егер құстың ұясынан балапаны жерге түсіп кетсе, сен қалай істер едің?
— Ағаш басындағы балапанға жылан жақындап қалды, сен не істер едің?
— Сен аулаға шықсаң бір ит тауықты қуып жүр. Сен не қылар едің?
— Тоқылдақ қоректі қайдан табады?
— Үй құстарын адам қалай күтіп бағады.

V. Сабақты бекіту:
Тест сұрақтары арқылы
VІ. Бағалау:
Білімдеріне байланысты
VІІ. Үйге тапсырма:
Құстардың суретін салу. Тақпақ, мақал, жұмбақ жаттау (90 — 92 беттер)

 

Добавить комментарий