Бейорганикалық қосылыстардың жіктелуі.

Умарбекова Айжан Саттарбековна
Тараз техника және бизнес колледжі. Тараз қаласы
Химия пәнінің мұғалімі

Білімділік мақсаты:Бейорганикалық қосылыстар, олардың жіктелуі туралы алған білімдерін ары қарай жетілдіре отырып, білімді қалыптастыру;
дамытушылық:бейорганикалық қосылыстарды жіктей білу,олардың қасиеттері мен алыну реакция теңдеулерін жаза білу,түсіндіру, есте сақтау,көңіл аудару,есеп шығару қабілеттерін дамыту;

тәрбиелік:сабақ уақытын бағалауға үйрету,еңбекқорлыққа және пәнге қызығушылығын арттыру.

Сабақ типі:Жаңа сабақ.
Сабақ өткізілу түрі: Мұғалімнің ауызша түсіндіруі, кітаппен өз бетінше жұмыс істеу, 10-ЕТЖ-2 жаттығулар орындау
Құралдар мен реактивтер:интерактивті тақта, 10-ЕТЖ-2, ХЭПЖ, кітап, дәптер
Ұйымдастыру
кезеңі: (Сабақтың мақсаты мен кезеңдерін анықтау.)
-сабақта қалыпты жұмыс істеуге мүмкіндік жасау ;
-оқушыларды психологиялық дайындау.
Амандасу.Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Оқушылардың көңілін сабаққа аудару. Сабақтың жалпы мақсатын ашу ,оны өткізу жоспарын көрсету.

Үй тапсырмасын тексеру кезеңі: Сабақтың білімділік мақсаты:
-үй тапсырмасының дұрыс, толық орындалғанын тексеру ;
-білімдеріндегі кеткен кемшіліктерді,тапсырма орындау барысында қиындықтарды анықтау ;
-кеткен кемшіліктерді жою.
Айналым бойынша берілген тапсырманы тексеру.
Оқушыларды білімді ,саналы және белсенді түрде меңгеруге дайындау кезеңі:1.Сабақ тақырыбын хабарлау.Оқушылармен біріге отырып сабақ мақсатын айқындау.
Жаңа материалды оқып үйренудің практикалық қажеттілігін көрсету. Оқушылардың алдына оқу проблемасын қою.Білімді жаңғырту.
(Актуализация )
Білімділік міндеттері: .
-оқушылардың білім алуға деген ынта-ықыласын жұмылдыру.
-оқушыларды білім алудың мақсаттарын анықтауға;
— оқушылардың материалды бір мезгілде қабылдауы ,ой қорытындыларын жасауы,жалпылай және жүйелей білуі.
2.Оқыту проблемалары:
1.Білімді жаңғырту:
Бейорганикалық қосылыстардың жіктелуі.
Дәптермен жазбаша жұмыс:
Тест №4, .34 бет.
1-г 2-в 3-б 4- 5-а 6-а 7-б 8-в 9-г 10-б,г 11- 12-

Жаңа сабақты түсіндіру кезеңдері:Білімділік міндеттері:
Берілген материалды оқушылардың қабылдауын есте сақтауын қамтамасыз ету;
— оқушылардың білімді қабылдауына,алған білімнен қорытынды
шығаруға,жүйелеуге қажетті түрлі әдіс –тәсілдерді үйрету;
— оқушылардың білімді қайта жаңғырту әдістерін қабылдауы;берілген оқу материалын өз бетінше ұғынуға ,түсініктерді ,заңдарды, анықтамаларды философиялық тұрғыдан түсінуге көмек жасау.
2.Мұғалімнің түсіндіруі:
Жаңа сабақты түсіндіру:
Барлық заттар қосылыстар бинарлы қосылыстар түрінде
болады. Олардың бір бөлігі электртеріс,екіншісі электрон
болатынын байқаймыз.Егер оксидтердің құрамындағы электртеріс
бөлік О-2 анион болса ,ал электрон ретінде металл деп есептесек
,онда оларды негіздік деп,ал бейметалл болса қышқылдық деп
жіктейміз.Негіздердің құрамында электртерістілік бөлік
аниондар- гидроксид иондар болса ,ал электрон бөлік ретінде
металл катионы кіреді.Қышқылдардың құрамына бинарлы
қосылыстардағыдай электрон бөлік ретінде сутек катионы және
электртеріс бөлік ретінде қышқыл қалдықтары кіреді.
Оксидтер
Негіздік амфотерлі(екідайлы) қышқылдық
кальций оксиді, алюминий оксиді, күкірт(6) оксиді,
натрий, калий оксидтері цинк, хрома (3) фосфор,
мыс, темір кремний

Негіздер
Еритін ерімейтін
NaOH, Са(ОН)2, Ba(OH)2, КОН Fe(OH)3, Mg(OH)2, Zn(OH)2, Cu(OH)2
Ақ түсті ,қатты зат,қолмен ұстағанда суда ерімейді
сабын тәрізді,күйдіргіш,матаны,
қағазды күйдіреді
Жұмыс істегенде сақ болу керек!
Оттекті қышқылдырды гидроксидтер деп те атайды,себебі
олардың құрамын негіздер сияқты өрнектеуге болады:
B(OH)3, H3 BO3, H2 SO4, SO2( ОH)2-сульфурил гидроксиді.
Ba(OH)2 +НСІ— BaOH СІ+ Н2О барий гидроксохлориді

Жаңа сабақты қалай қабылдағанын
алғашқы тексеру кезеңі: Білімділік мақсаты:
1. — оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау;
-алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау;
— кеткен кемшілікті жою жұмыстары; —
10- ЕТЖ -1 дәптерімен жұмыс орындау №1, 38 бет тест №5 №1-10

Білімді қорытындылау және жүйелеу: -тапсырмаларды оқушылар өз бетінше орындайтындай дәрежеге жеткізу;
-оқушылар білімі мен сыныптың ерекшелігіне қарай отырып тапсырманың күрделілігін анықтау;
Дәптерге жазу.
1. Ca(OH)2——-CaCO3——-CaCl2——
1
CO2—-Na2CO3

Білімді тексеру және өз бетінше тексеру кезеңі: -оқушылардың өтілген материалды қаншалықты дұрыс меңгергенін анықтау;
Оқушылардыңіс-әрекеті мен біліміндегі олқылықтарды анықтау.Кеткен олқылықтардың себебін анықтау.
-оқушылардың өзін –өзі бағалау қабілеттерін дамытуға жағдай жасау.
Жаттығу тексеру.

Үй тапсырмасын беру кезеңі:Білімділік міндеттері:
-оқушыларға үй тапсырмасының берілу мақсаты ,мазмұны шығарылу жолы түсінікті болуын қамтамасыз ету
1. Үй тапсырмасын орындауға берілетін нұсқаулар.
Параграф1.5.оқу. № 7,9– жазбаша орындау. (62бет)

Сабақ қорытындысын шығару кезеңі. — жекелеген оқушылар мен сынып жұмысына баға беру.Сабақтың кемшілігі мен қорытындысын шығару. Баға қою.

Добавить комментарий