Символдық операторлар

Сынып: 9 «В»

 

Сабақтың  тақырыбы: Символдық операторлар.

 

Сабақтың  мақсаты:

 

Білімділік Мәтіндік ақпараттарды өңдеу амалдарын түсіндіру, length concat,   

copy функциялары  мен delete, insert процедуралары туралы мағлұмат беру.

 

Тәрбиелілік: Өз бетімен ізденуге, ұжымдық қарым-қатынасқа, еңбекқорлыққа, ынталылыққа тәрбиелеу.

 

Дамытушылық:Паскаль тілінде бағдарлама құру дағдыларын дамыту.

 

Сабақтың түрі: Жаңа тақырыпты түсіндіру.

 

Сабақта қолданылатын көрнекті құралдар: Компьютер, плакаттар, үлестірме тапсырмалар, жұмыс дәптері.

 

Сабақтың өту барысы:

  1. Оқушыларды ұйымдастыру, белгіленген орындарға отырғызу. (1 мин.)
  2. Үй тапсырмасын сұрау. (3 мин.)
  3. Жаңа сабаққа байланысты қайталау сұрақтарын қою. (2 мин.)
  4. Біз үйренетін жаңа ұғымдар немесе жаңа сабақты түсіндіру. (15 мин.)
  5. Оқушыларға үлестірме тапсырмалар орындату. (3 мин.)
  6. Компьютерде практикалық тапсырмаларды орындату. (16 мин.)
  7. Үйге тапсырма (2 мин.)
  8. Рефлексия (2 мин.)
  9. Сабақты қорытындылау. (1 мин.)

 

1. Ұйымдастыру кезеңі (1 мин): Сәлеметсіңдер ме, балалар!

2. Үй тапсырмасын сұрау (3 мин):

Берілген процедура параметрлерін координаталар жүйесінде белгілеңіз.

Балалар берілген карточкалардағы тапсырмаларды орындап, тақтаға іледі. Нәтижесінде фигуралар пайда болады.

 

3. Жаңа сабаққа байланысты қайталау сұрақтарын қою. (2 мин.)

 

Integer

String

Real

1024

‘25’

39.5

-26

 

 

Integer – бүтін тип

Real — нақты тип

String – жолдық шама.

Жолдық шама дегеніміз мәндері мәтін болып табылатын шамалар. Дәптерлеріңе тақырыпты жазып қойыңдар.

Жол – апострофпен бекітілген, символдардың тізбегі, Мысалы, ‘Сынып’, ‘АВС 1А’

Жолдарды, сандар секілді, тұрақтылар бөлімінде сипаттауға болады.
Const Str= ‘МЕКТЕП’;
Жолдық шамалар String қызметші сөзі арқылы айнымалылар бөлімінде сипатталады.
Var s1,s2:String[N];
 String – қызметші сөз;
S1,s2 – жолдық типтің айнымалылары;
N – жолдың максимальды ұзындығы ( 0-ден 255-ке дейін).

Жолдық деректермен жұмыс істеу үшін қолданылатын функциялар мен процедуралар:

Length (Str) –Str жолындағы символдардың санын есептейді. Нәтиже бүтін типті сандар болады. Мысалы:
S:=’Сканер’;
D:=length(S);
Writeln (D);
Экранға шығатын нәтиже: 6
Delete (Str,Poz,N) – Str жолының Poz позициясынан бастап N символдарды жояды. Егер Poz>255,программалық тоқтатылу болады.
Мысалы:
S:=’Етістік’;
Delete(S,2,3);
Writeln (S);
Экранға шығатын нәтиже: Етік
Insert (Str1,Str2,Poz) –Str1 жолын Str2 жолына  Poz позициясынан бастап қояды.
Мысалы:
S1:=’ма’;
S2:=’Форт’;
Insert(S1,S2,4);
Writeln (S2);
Экранға шығатын нәтиже: Формат
Copy (St, Poz, N) – St  жолынан Poz позициясынан бастап N символды қиып алады. Егер  Poz St жолының ұзындығынан ұзын болса,онда нәтиже бос орын болады.
Мысалы:
S:=’Программа’;
S:=Copy(S,4,5);
Writeln (S);
Экранға шығатын нәтиже: грамм
Concat (St1,St2,…,StN) –St1, St2, … , StN тізімде көрсетілген рет бойынша                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 бойынша тіркеседі. Барлық тіркелген символдардың қосындысы 255 символдан аспауы керек.
Мысалы:
S1:=’дар’;
S2:=’бағ’;
S3:=’шам’;
s:=Concat(S2,S1,S3);
Writeln (S);
Экранға шығатын нәтиже: бағдаршам

4.Оқушыларға үлестірме тапсырмалар орындату. (3 мин.) 

  

Тапсырма І

 

№1 Бағдарламаның фрагменті орындалғаннан экранға қандай нәтиже шығады?

 

 а)      a:=’қазақшаңыз’

          b:=’қалай?’;

          c:=concat(a,b);

 

  ә)    a:=’Дудар-ай’;

         b:= copy(a,7,2)+copy(a,3,3);

         writeln(b);     

 

                                                                                                                                            

№2 Бағдарламаның фрагменті орындалғаннан экранға қандай нәтиже шығады?

 

S:=’Монитор’;

Delete(S,3,2);

Writeln(S);

 

                                                                                                                                                            

3

Бағдарламаның бұл фрагменті үшін айнымалыларды сипаттау бөлімінде  не жазылады (Var …)

 

A:=’программа’;

B:=Length(A);

S:=Copy(A,4,5);

                                                                                                                                                          

   

5.Компьютерде практикалық тапсырмаларды орындату.

 

Тапсырма ІІ

 

№1  

Informatika сөзінің ұзындығын табу және   жаңа сөз шығару бағдарламасын құру.        

 

 program misal1;                                        

var a,b:string; с:integer;                                              

begin                                                                                                           

 a:=\’informatika\’;

c:=length(a);                                                                                                                          

 b:=copy(a,3,5);                                      

 writeln(с);                                                

  writeln(b);                                               

  end.

                                                                                                                             

6.Сабақты қорытындылау.

 

Сабақты қорытындылау кезеңінде  тест сұрақтарына финист бағдарламасында жауап береді.

  1. Length функциясы нені анықтайды?

A)     Программа аты;

B)     Қиып алу:

C)    *Жол ұзындығы:

D)     Айнымалы;

  1. Copy функциясы нені білдіреді?

A)     Мәтін бөлігі;

B)     *Қиып алу;

C)     Тіркеу;

D)     Көшіру;

  1. Жолдық типті хабарлайды:

A)     *String;

B)     Real;

C)     Integer;

D)    Const;

  1. Insert(s1,s,n)  нені анықтайды:

A)     Сипаттау бөлімі;

B)     Символдың аты;

C)     *s жолына s1 жолын n позициясынан бастап кірістіреді.

D)    n санын s жолына айналдыру;

  1. a:=’айнымалы’; length(a) –ның мәні қандай?

A)     9

B)     *8

C)     11

D)     7

  1. z1:=’мекен’; z2:=’ата’; s:=concat(z2,z1);  Нәтижесі қандай?

A)     *атамекен

B)     мекен

C)     ата

D)     Дұрыс жауабы жоқ

    7. delete (s, n, k) процедурасының қызметі

A)     *s жолындағы n позициясынан бастап k символдарды жою

B)     n санын s жолына айналдыру

C)     Тіркесу

D)     Жолдың ұзындығын анықтау

  1. Мәндері мәтін болып табылатын шамалар

A)     *Жолдық шама

B)    Бүтін сандар

C)    Нақты сандар

D)     Дұрыс жауабы жоқ

9. a:=“алтыбақан”

Length(a)+10

Нәтижесі қандай?

A)     10

B)    9

C)     *19

D)     20

10.  String типінің диапазоны

A)     *0-ден 255-ке дейін

B)     0-ден 32000-ке дейін

C)     0-ден 120-ке дейін

D)     0-ден 25-ке дейін

 

7.Үйге тапсырма:  90  бет №5, 6 (а, ә)

 

8.Рефлексия

4 тапсырма (бес жол өлең құрастыру)

Синквейн – сөздің мағынасын ашатын, ұйқасы жоқ бес жолдан тұратын өлең шумағы.

1-ші жолы синквейн мазмұнын анықтайтын 1 кілттік сөз Зат есім

2-ші жолы берілген сөздің мағынасын ашатын 2 сын есім

3-ші жолы кілттік сөздің іс-әрекетін көрсететін етістік

4-ші жолы автордың өз қарым-қатынасын, көзқарасын білдіретін қысқа сөйлем (2-4 сөз)

5-ші жолы автордың өз сезімін білдіруі арқылы берілген түсінікке байланысты бір сөзбен түйіндеу.

 

 

—          Нені білдік?

—          Нені үйрендік?

 

9.      Сабақты қорытындылау.

Сабақ аяқталды, сау болыңдар! 

 

Добавить комментарий