Солтүстік Қазақстан облысы
Ақжар ауданы
Талшық орта мектебі
Бастауыш сыныптың мұғалімі
Жакупова Алмагуль Шайкеновна
Сабақтың тақырыбы: Сөз тіркесі
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға екі немесе бір неше сөзден
тұратын сөз тіркесінің беретін мағыналарының түсіндіре отырып, тиянақты білім беру білімдерін тереңдету, еске сақтау қабілеттерін, тіл байлықтарың дамыту, сабаққа қызығушылықтарын, белсенділіктерін арттырумен, адамгершілікке, ұйымшылдыққа алғыр болуға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас сабақ.
Көрнекілігі: интерактивтік тақта.
Сабақтың барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі
— Балалар бүгін біздің сабағымызда қонақтар келіп отыр.
Біз қазақпыз қонақжай елміз. Бүгін бестік баға алып қонақтарымызды қуантайық.
Амансың ба, алтын күн.
Амансың ба, көк аспан.
Амансың ба, достарым.
Амансың ба, қоңағым.
Сендерді көріп қуанам.
ІІ Психологиялық дайындық
— Бүгін сабағымыздың мақсатымен міндеті:
Мақсатымыз — білім алу,
Міндетіміз – еңбектену
Еңбектену арқылы
«5» қолды жеткізу.
— Қазақ тілі сабағымыздың тақырыбы: Сөз тіркесі.
Қазақ тілі сабағынан өз білімдерінді көрсетесіндер.
Дәптерлерінді ашып, бүгінгі күн реті жазып, және тақырыпты жазасындар.
а) көркем жазу
Жұмбақ: Туған айға қарайық,
Ұқсайды оған қай әріп? (С )
б) сөздік диктант: Сауысқан, сиыр, сауысақ, сабақ,сабын, сыпайы…
Сөз – адам күшінің қол басшысы.
в) Сұрақ – жауап
— сөз неден құралады?
— сөздің құрамына не жатады?
— сөз не үшін қажет?
ІІІ Жаңа сабақ
— Балалар, біз сөз сөздің түрлері туралы түсінік алғаңбыз.
— Бүгін сөз тіркесі болатын сөздер мен және олардың беретін мағыналары мен танысып, әр түрлі тапсырмалар мен жаттығуларды орындаймыз.
— Сөз тіркесі дегеніміз не? (мысал келтіріндер)
1 – тапсырма:
Терең көл, түскі мезгіл, егің жинау, ашық аспан, хат жазу.
— Сөз тіркестерінің қандай сөз таптарынан жасалғаның анықта?
IV Оқулықпен жұмыс: 38 бет 123 жаттығу.
Өлеңді оқу сөз тіркестерін көшіріп жазу, сөз таптарына талда.
— Абай туралы не білеміз?
— Абай атамыздың қандай өлеңдерін білеміз?
— Абай тек ақың ба?
Аудармашы
Сазгер
Абай Ақындардың пайғамбары
Данышпан
Философ
— Абайдың айтқан бес асыл іс?
— Жатқа жазу: 124 жаттығу
— (сөз тіркестерін анықтап сызба арқылы көрсету)
V Теріп жазу:
Азынаған суық жел,
Екпінен танбапты,
Ағарандап құба бел,
Жердің бетін қар жапты,
(сөз тіркестерін сөз таптарына талда)
VI Сергіту сәті:
VII Өткенді қайталау:
125 жаттығу Сөз құрамына талда, сөз тіркестерін теріп жаз.
VIII Шығармашылық диктант:
— Жасыл өсімд..к, тірі та..иғат, т..ған жер, қ..зыл көйлек,
IX Бекіту кезеңі: Тест жұмысы.
1) Алдыңғы сөз соңғы сөзге бағына байланысқан екі не одан көп сөздер тобын ……………… дейміз.
а) сөйлем мүшесі
ә) сөз тіркесі
б) күрделі сөз
2) Сөйлемдегі сөз тіркесінің байланысын сызба түрінде көрсет
а) сыныптың тазалығы жақсы
ә) жетінші пәтерде тұрады
3) Берілген сөз тіркесін толыққанды етуге жетпей тұрған граматтикалық тәсілді тауып, сөз тіркесін толықтыр.
Жақсы…. сөзі, ғалым… хаты, жүн…. тоқу.
X Cабақтың қортындысы.
Сонымен балалар, біз бүгін сабақта не үйрендік? Не білдік?
XI Үй жұмысы 126 жаттығу 39 бет
Сабағымызды осы өлең жолдарымен аяқтайық.
Қазақ тілім — өз тілім, ана тілім,
Абай, Мұхтар сөйлеген дана тілім,
Қастерлейді ұл – қызың мәнгі сені,
Болашағым, бақытым, дара тілім.
Қазақ тілімізді құрметтейік, қастерлейік, таза сөйлейік.
Бағалау: Сабақта белсенді танытқан оқушыларға алғысымды білдіремін.