ана тілі Төрт түлік

        ШҚО

Семей қаласы

 «№ 22 ЖОББ» КММ

Бастауыш  сынып  мұғалімі

Дастанова Торгын  Шорабайқызы

 

 Сабақ тақырыбы: Төрт түлік 

Сабақ мақсаты: Төрт түлік мал жайлы білімдерін тереңдету, жүйелеу. Бірлесіп жұмыс жасай отырып, оқушының өз пікірін білдіруге, ойын дәлелдеуге, өзгенің ойын тыңдай білуге баулу.
Дамытушылық: Ой – өрісін, сөздік қорын байыту, мәнерлеп, түсініп оқуда білім-білік дағдыларын дамыту
Тәрбиелік: Қазақ халқының өмірін төрт-түлік малмен байланыстыра отырып, оқушыларды төрт түлікті құрметтеуге, еңбекқорлыққа тәрбиелеу.

Сабақ көрнекілігі: суреттер, сызбалар, 

Сабақтың түрі: Жаңа  сабақ
Әдіс – тәсілдер: Ой қозғау, топтастыру, түсіндіру, ойын, талдау- жинақтау

Сабақтың барысы: I Ұйымдастыру кезеңі
1) Балалардың сабаққа дайындығын тексеру, назарларын сабаққа аудару.
2) Сабақ тақырыбымен таныстыру.
Кіріспе
 — Балалар  біз  бүгін  төрт түлік мал туралы әңгімелейміз.
II. Жаңа сабақ
1.Суреттер арқылы балаларға төрт түлік малдың қазақ халқының тұрмыс тіршілігінде алатын орнын түсіндіру.

Балалар, «Малы бардың- жаны бар», « Елдің көркі- мал» деген халық нақыл сөздерінен- ақ қазақ халқының тұрмыс тіршілігінде төрт түлік малдың ерекше орын алатынын түсінуге болады.Қазақ халқы ежелден-ақ мал шаруашылығымен айналысқан халық. Ғасырлар бойы қалыптасқан бай тәжірбиесі бойынша олар малдың өрісін, тіршілік ету сырын, жай- күйін , қадір –қасиетін әбден зерттеп білген. Қазақ халқының ұлттық ойындарында да төрт түлік малға байланысты қызықты ойындар көптеп кездеседі.
Мысалы: «Көкпар», «Қыз қуу», «Бәйге» және тағы басқалары.
Оның өнімдерін тіршілік құралы ретінде пайдаланып, малдың еті, еті, терісі, тіпті мүйізі мен сүйегіне дейін өз қажетіне пайдаланып отырған.
Мал шаруашылығы біздің еліміз үшін қазіргі таңда да маңызды саланың бірі болып келеді.Сондықтан біз ұлтымыздың қасиетті төрт түлікке қатысты ұғымдары мен бай тәжірбиесін ұмытпай, күнделікті тіршілігімізде ала беруіміз керек.
Ендеше балалар, төрт түлікке қандай түліктер жатады:
2.Енді осы төрт түлікті топтастырамыз.

Жылқы

мал

Ешкі Түйе

Қой Сиыр

Ешкінің төлі – лақ, пірі – Сексек ата.

18-  жаттығу    Мәнерлеп  оқу   

 Құлыншағым
Құлыншағым- құндызым
Құлдырайды, шабады.
Жылтылдаған жұлдызым,
Құстай қанат қағады.

5. Төрт түліктің адамға пайдасын суреттер арқылы әңгімелеу.
6. Төрт түлік туралы мақал мәтелдер айту.

1.Сиырдың сүті – тілінде. 2. Ат- адамның қанаты.

3.Қойдың сүті қорғасын, 4. Аттың бәрі сұңқар емес,
Қойды ұру болмасын. Құстың бәрі сұңқар емес.

5. Жалғыз шапқан ат жүйрік. 6. Түйе көп болса жүк сыймас.

7. Малды бақсаң, сиыр бақ, 8. Сиырды теппейді,
Сүт кетпейді шарадан. Сүтті төкпейді.

6. Жұмбақтардың шешімін табу.

Туа сап жүріп кеткен,
Енесін қуып кеткен.( құлын)

Басында таяғы бар,
Төрт аяғы бар.
Егіз құлағы бар,
Иегінде сақалы бар. ( ешкі)

Кезікті бір жануар,
Үстінде екі тауы бар. ( түйе )

Кішкентай ғана бойы бар,
Айналдырып киген тоны бар. ( қозы )

Екі айнасы бар,
Төрт жылтырмағы бар,
Бір шыбыртқысы бар. ( сиыр )

7.Мәнерлеп оқу «Малдың төлін сүюі»

Сабақты қорытындылау.
Үйге тапсырма : Қайталау

Оқушыларды бағалау мадақтау.                                           

ШҚО

Семей қаласы

 «№ 22 ЖОББ» КММ

Бастауыш  сынып  мұғалімі

Дастанова Торгын  Шорабайқызы

 

 Сабақ тақырыбы: Төрт түлік 

Сабақ мақсаты: Төрт түлік мал жайлы білімдерін тереңдету, жүйелеу. Бірлесіп жұмыс жасай отырып, оқушының өз пікірін білдіруге, ойын дәлелдеуге, өзгенің ойын тыңдай білуге баулу.
Дамытушылық: Ой – өрісін, сөздік қорын байыту, мәнерлеп, түсініп оқуда білім-білік дағдыларын дамыту
Тәрбиелік: Қазақ халқының өмірін төрт-түлік малмен байланыстыра отырып, оқушыларды төрт түлікті құрметтеуге, еңбекқорлыққа тәрбиелеу.

Сабақ көрнекілігі: суреттер, сызбалар, 

Сабақтың түрі: Жаңа  сабақ
Әдіс – тәсілдер: Ой қозғау, топтастыру, түсіндіру, ойын, талдау- жинақтау

Сабақтың барысы: I Ұйымдастыру кезеңі
1) Балалардың сабаққа дайындығын тексеру, назарларын сабаққа аудару.
2) Сабақ тақырыбымен таныстыру.
Кіріспе
 — Балалар  біз  бүгін  төрт түлік мал туралы әңгімелейміз.
II. Жаңа сабақ
1.Суреттер арқылы балаларға төрт түлік малдың қазақ халқының тұрмыс тіршілігінде алатын орнын түсіндіру.

Балалар, «Малы бардың- жаны бар», « Елдің көркі- мал» деген халық нақыл сөздерінен- ақ қазақ халқының тұрмыс тіршілігінде төрт түлік малдың ерекше орын алатынын түсінуге болады.Қазақ халқы ежелден-ақ мал шаруашылығымен айналысқан халық. Ғасырлар бойы қалыптасқан бай тәжірбиесі бойынша олар малдың өрісін, тіршілік ету сырын, жай- күйін , қадір –қасиетін әбден зерттеп білген. Қазақ халқының ұлттық ойындарында да төрт түлік малға байланысты қызықты ойындар көптеп кездеседі.
Мысалы: «Көкпар», «Қыз қуу», «Бәйге» және тағы басқалары.
Оның өнімдерін тіршілік құралы ретінде пайдаланып, малдың еті, еті, терісі, тіпті мүйізі мен сүйегіне дейін өз қажетіне пайдаланып отырған.
Мал шаруашылығы біздің еліміз үшін қазіргі таңда да маңызды саланың бірі болып келеді.Сондықтан біз ұлтымыздың қасиетті төрт түлікке қатысты ұғымдары мен бай тәжірбиесін ұмытпай, күнделікті тіршілігімізде ала беруіміз керек.
Ендеше балалар, төрт түлікке қандай түліктер жатады:
2.Енді осы төрт түлікті топтастырамыз.

Жылқы

мал

Ешкі Түйе

Қой Сиыр

Ешкінің төлі – лақ, пірі – Сексек ата.

18-  жаттығу    Мәнерлеп  оқу   

 Құлыншағым
Құлыншағым- құндызым
Құлдырайды, шабады.
Жылтылдаған жұлдызым,
Құстай қанат қағады.
 

5. Төрт түліктің адамға пайдасын суреттер арқылы әңгімелеу.
6. Төрт түлік туралы мақал мәтелдер айту.

1.Сиырдың сүті – тілінде. 2. Ат- адамның қанаты.

3.Қойдың сүті қорғасын, 4. Аттың бәрі сұңқар емес,
Қойды ұру болмасын. Құстың бәрі сұңқар емес.

5. Жалғыз шапқан ат жүйрік. 6. Түйе көп болса жүк сыймас.

7. Малды бақсаң, сиыр бақ, 8. Сиырды теппейді,
Сүт кетпейді шарадан. Сүтті төкпейді.

6. Жұмбақтардың шешімін табу.

Туа сап жүріп кеткен,
Енесін қуып кеткен.( құлын)

Басында таяғы бар,
Төрт аяғы бар.
Егіз құлағы бар,
Иегінде сақалы бар. ( ешкі)

Кезікті бір жануар,
Үстінде екі тауы бар. ( түйе )

Кішкентай ғана бойы бар,
Айналдырып киген тоны бар. ( қозы )

Екі айнасы бар,
Төрт жылтырмағы бар,
Бір шыбыртқысы бар. ( сиыр )

7.Мәнерлеп оқу «Малдың төлін сүюі»

Сабақты қорытындылау.
Үйге тапсырма : Қайталау
Оқушыларды бағалау мадақтау.

 

Добавить комментарий