Қарағанды облысы
Шет ауданы
С.Сейфуллин кенті
Жарық орта мектебі
Қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Бағзыбекова Назгул Хамитқызы
Сабақтың тақырыбы: Б.Майлиннің «Шұғаның белгісі» прозалық
шығармасын талдау.
Сабақтың мақсаты: Білімділігі: Оқушылардың танымдық қабілетін жетілдіре
отырып Б.Майлин өміріне шолу, «Шұғаның
белгісі» повесінің идеясын ашу, терең түсіне білуге
жетелеу.
Дамытушылық: Сыни тұрғыдан ойлау арқылы өз пікірін
қорғауға дағдыландыру, қызығушылығын
ояту, прозалық шығарманы талдау
дағдыларын дамыту, пікірін саралай білуге,
мәдениетті сөйлей білуге қалыптастыру.
Тәрбиелік: Адалдыққа , адамгершілікке, әділеттілікке,
бауырмалдыққа тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі: «СТО » элементтері, пікір айту, ішінара ізденіс, творчестволық.
Пәнаралық байланыс: әдеп
Сабақтың түрі: қорытынды сабақ
I Қызығушылығын ояту:
Мұғалімнің кіріспе сөзі. Оқушыларға сабақтың мақсаты мен жоспарын айтып түсіндіру( жоспарды тақтаға ілу)
«Мен өлмеймін , менікі де өлмейді,
Надан адам өлі жоғын білмейді»,- деп автор айтқандай Бейімбет өлген жоқ. «Шұғаның белгісі» шығармасы арқылы біздің ортамызда.
*Категориялы топтастыру (Б.Майлиннің өмір жолы)
II Мағынаны тану:
- 1914-1915 жылдары қазақ зиялыларының Ғалия медресесінде тұңғыш шығарған қолжазба журналы қалай аталады?
- «Шұғаның белгісі» повесінің негізгі тақырыбы не?
- Повесте автор бейнесі қандай қырынан көрінеді?
- Повесть кімнің атынан баяндалады?
- Қасымжан кім?
Шығарма сюжеті негізінде мазмұнын айту. Шығарманың композициялық құрылысына талдау жасау:
- Шығарма қалай басталады? Әсем пейзаж. Обашық. «Тарғыл өгіз сойған» «Шұғаның белгісі» қалай атанады?
- Оқиға қалай байланысады?(Мысал келтір) «Сықырлауықтан сығалаған сұлу сезім» Әбдірахманды Шұғаның тұнғыш көруі.
- Оқиға қалай дамиды? (дәлелде) Адамдар тағдырына негізделген «Махаббаттың маздаған отына су шашу»
- Шарықтау шегін, оқиғаның шиеленісуін неден байқадыңдар? Ауру Шұға
- Шығарма немен аяқталды?( шешімі) Шұға десе –Шұға еді –ау!….
*Ауызша пікір «Кім кінәлі?»
-Шұғаныңс өліміне кім кінәлі?
Өз пікірің , көзқарасың?
*Топпен жұмыс
Әр топ Шұға мен Әбдірахманға сипаттама беру
*Проблемалық жағдаят: Әр топқа кеспе тарату.
1. Әбдірахман іс-әрекетіне сіздің көзқарасыңыз. Егер сіз Әбдірахман мұғалімнің орнында болсаңыз…
2. Қыз бен жігіт арасындағы шынайы махаббаттың өміршеңдігіне мысал келтіре аласыз ба?
III Ой толғаныс:
- Шығармашылық жұмыс . Ой толғау жазу «Арманда кеткен асыл -ай»
- Б.Майлиннің «Шұғаның белгісі» повесіндегі Шұға бейнесімен ұқсас тағы кімнің шығармасын білесіңдер?
- Венн диаграммасы арқылы салыстыру
Үй тапсырмасы: Әбдірахман атынан Шұғаға хат жазу.
Бағалау.
Күнделікке баға қою.