Параллелепипед. Призма. Пирамида.

Ақмола  облысы, Астрахан  ауданы,  Жалтыр №2 орта мектебінің математика пәні  мұғалімі   

Байганат  Ризагул

Менің  өзекті  тақырыбым:

“Білім беруде  ақпараттық  технологияны  қолдануды насихаттау”

Педагогикалық  ұстанымым:

Өзінің  және  қоғамның  мүддесінде  өзін-өзі  белсенді  етуге  дайын,  өзгермелі  даму  үстіндегі  ортада  өмір  сүруге  бейім, бәсекеге  қабілетті және  құзіретті, шығармашыл, білімді  тұлғаны  дамыту  және  қалыптастыру.

  Мақсатым: АКТ  арқылы  оқушылардың шығармашылық, зерттеушілік  қабілетін  дамыту

9  сынып  геометрия

Түсінік хат

Қазіргі заман математика ғылымының өте кең, жан-жақты тараған кезеңі. Ал талапқа сай математикалық білім берудің басты шарты математикалық мәдениеттің деңгейін көтеру болып табылады. Қазір заман да, қоғам да өзгерген. Бүгінгі балалардың мақсаттары да, құндылықтары да, идеялары да бұрынғыдан мүлде басқаша. Өйткені олар — өзінің болашағына тиімділік тұрғысынан қарайтын, іскерлікке бейім, жоғары талап қоя білетін адамдар.     

            Олай  болса,  бұл  қоғам  кез  келген  педагогтан  өз  пәнінің  терең  білгірі  ғана болу  емес, теориялық, нормативтік – құқықтық, психологиялық — педагогикалық,  дидактикалық  әдістемелік  тұрғыдан  сауатты және  ақпараттық  компьютерлік  технология  құралдарының  мүмкіндіктерін  жан – жақты  игерген ақпараттық  құзырлығы  қалыптасқан  маман  болуын  талап  етіп  отыр.

ХХІ  ғасыр – техниканың  озық  дамыған  ғасыры. Елбасы  Н.Ә.Назарбаевтың  сындарлы  саясатының  арқасында  бүкіл  мектеп  компьютермен  қамтамасыз  етілді.

Компьютер оқушы  үшін  қоршаған  әлемді  танудың  табиғи  құралы  болып  табылады. Демек  сабақтарды  компьютердің  қуаттануымен жүргізуді  үйрену – бүгінгі  күннің  кезек  күттірмейтін  өзекті  мәселелерінің  бірі.

            9  сыныпта  информатика  пәні  бойынша Паскаль тілінде  программалау бір жыл  бойы  өтіледі. Бұл  бағдарлама бойынша  математикалық  есептерді  шешу  өте  ыңғайлы. Олай болса, математика- информатика пәнаралық  байланыс  сабақтарды  өткізуге әбден болады. Геометрия пәні  бойынша  «Стереометрия  элементтері»  тарауындағы «Параллелепипед. Призма. Пирамида.»  тақырыбындағы есептерді  (109  бет  авторлары: И. Бекбоев, А,Абдиев, Ж. Қайдасов, Г. Хабарова 2009 жыл «Мектеп» баспасы)  Паскаль тілінде  программалау  көмегімен шешуге болады.

Тақырыбы: Параллелепипед. Призма. Пирамида.

Мақсаты:

білімділік мақсаты: Стереометрия есептерін Паскальда программалау тәсілмен шығаруды үйрету

дамытушылық мақсаты: Стереометрия есептерін шығару іскерліктерін дамыту

тәрбиелік мақсаты: оқушыларды зейінділікке, жинақылыққа, тапқырлық пен табандылыққа ,  мақсатқа жетуге тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: практикалық  сабақ

Оқыту әдісі: түсіндіру, талдау, есептеу

Көрнекілігі: техникалық құрал: компьютерлер, интерактивті   тақта, слайдтар.

Пәнаралық байланыс (информатика, геометрия): оқушылардың білімін пәнаралық интеграциялау арқылы тиянақтау, негізгі меже –геометриялық  есептерді  Паскаль  программасы  көмегімен  шешу.

Сабақ барысы.

1.Кіріспе.

1.1. Оқушыны қажетті ақпаратпен қамтамасыз ету: теориялық материалдарды  слайдтар  арқылы еске түсіру.

1.2. Оқулық  бойынша  есептер шығару  (9-сынып геометрия 109  бет)

2. Танымдық жұмыс

2.1. Проблемалық жағдай: Паскаль тілінде программалау көмегімен есептерді шығару жолдарын іздестіру

2.2. Мақсат, міндет: қойылған проблемалық  жағдайды шешу жолдарын іздестіру.

2.3. Әрекеттің бағытты негізін құру: теориялық материалды қайталап, формулаларды  еске  түсіріп, есеп шығаруға негіз қалау.

3. Бақылау, бағалау:

4. Үйге тапсырма беру

5. Сабақты қорытындылау.

 

  1. 1.      Негізгі теориялық материалдарды еске түсірейік  (слайдтар)
  2. 2.      Паскаль тілінде программалау көмегімен есептерді шығарайық (Паскальда программа құру)

 

№273  есеп

Кубтың  қыры 1) 5 см; 2) 3,2 дм. Кубтың  көлемін  және  толық  бетінің  ауданын  табыңдар.

Program kub;

Var a,s,v:REAL;

Begin;

 а                   Read (a);                      формулалар:

          s:=6*sqr(a);                  s=6а2

          v:=a*a*a;                     v=а3

           Write (\’s=\’,s);

                                а                        Write (\’v=\’,v);

а                                  End.

Жауабы:  егер a=5 см болса, онда  S=125см2 ,  v=150см3

      егер a=3,2 дм болса, онда  S=61,44дм2 ,  v=36,768 дм3.

№274  есеп

1)      1,2 м, 3 м, 6 м; 2) 3 дм, 6 дм, 4,2 дм  өлшемдері  бойынша  тікбұрышты  параллелепипедтің   көлемі  мен  толық  бетінің  ауданын  табыңдар.

 

Program parallelepiped;

Var a,b,c,p,s1,s2,s3,v:REAL;

Begin;

          Read (a,b,c);                            формулалар:

          s1:=a*b;                                   sтаб =ab(табанының ауданы)

        с                        p:=2*(a+b);                              p=2(a+b)  (периметрі)

          s2:=p*c;                                   sб.беті = pc             

          s3:=2*s1+s2;                            sтол.беті = 2sтаб+ sбб

          v:=a*b*c;                                 v=abc;

          Write (\’s3=\’,s3);

   b                             Write (\’v=\’,v);

а                                  End.

Жауабы:  егер a=1,2,  b=3, c=6 болса, онда  S3=57.6 м2,  v=21.6 м3

      егер a=3,  b=6, c=4.2 болса, онда  S3=111.6 дм2 ,  v=75.6 дм3.

№277  есеп

Кубтың  толық  беті  1) 96 см2;  2) 864  см2.  Оның  қырының  ұзындығын  табыңдар.

Program kub;

Var a,s:REAL;

        а               Begin;

          Read (s);                                  формула:

          a:=sqrt(s/6);                              a=

              а                             Write (\’a=\’,a);

           а                                  End.

Жауабы:  егер s=96 см2 болса, онда  a=4см

     егер s=864 см2 болса, онда  a=15 см.

 

278  есеп

Пирамиданың  табаны – қабырғасы  4  см – ге тең  квадрат,  бүйір  жақтары  биіктігі  5  см болатын  теңбүйірлі  үшбұрыштар.  Пирамиданың  толық  бетінің  ауданын  табыңдар.

Program piramida;

Var a,h,s1,s2,s3:REAL;

Begin;

          Read (a,h);

          s1:=sqr(a);                    sтаб =a2,

                   a                                     s2:=(1/2)*a*h;              sүшб =ah

         a    h            a                           s3:=s1+4*s2;                sт.б =sтаб +4sүшб

          Write (\’s3=\’,s3);

a                                  End.

 

Жауабы:  егер a=4 см , h=5 см болса, онда  S3=56 см2.

 

№279  есеп

Тік  призманың – табаны – қабырғасы 10 см  болатын  дұрыс  үшбұрыш. Призманың  бүйір  қыры  13 см. Тік  призманың толық  бетінің  ауданын  табыңдар.

 

Program prizma;

Var a,h,p,s1,s2,s3:REAL;

Begin;

          Read (a,h);

          s1:=(1/2)*sqr(a)*sin(pi/3);   sүшб =(1/2)*a2 sin600

                                    h                   p:=3*a;                                  p=3a

          s2:=p*h;                                sб.б =ph

          s3:=2*s1+s2;                         sт.б =2sүшб+sбб

        а                      а                       Write (\’s3=\’,s3:4:1);

                а                             End.

Жауабы:  егер a=10 см, h=13 см  болса, онда  S3=476,6см2.

Қорытындылау:  Есептеудің  әдіс – тәсілдерін  жүйелеу.Құрылған  программалардың  көмегімен  жоғарыдағы  есептермен  шарттас  есептердің  бәрін  шығаруға  болады, яғни  бір  программамен  мәнін  ғана  өзгерту  арқылы  көптеген есептерді  шығаруға  болатындығы  анықталды.

Бағалау: берілген есептерді шығаруына байланысты бағаланады.

Үйге  тапсырма:  №275  және №279  есепті 

А) Герон  формуласының  көмегімен;

Ә) Үшбұрыштың  ауданын  табудың  тағы  басқа  формулаларының  көмегімен  шығару.

 

Добавить комментарий

Квадраттық функциялар арқылы суреттер салу жолдары

Менің  өзекті  тақырыбым:

“Білім беруде  ақпараттық  технологияны  қолдануды насихаттау” 

Педагогикалық  ұстанымым:

Өзінің  және  қоғамның  мүддесінде  өзін-өзі  белсенді  етуге  дайын,  өзгермелі  даму  үстіндегі  ортада  өмір  сүруге  бейім, бәсекеге  қабілетті және  құзіретті, шығармашыл, білімді  тұлғаны  дамыту  және  қалыптастыру.

  Мақсатым: АКТ  арқылы  оқушылардың шығармашылық, зерттеушілік  қабілетін  дамыту

 

  Алгебра 8  сынып

 

Сабақтың тақырыбы: Квадраттық  функциялар арқылы суреттер салу  жолдары

 

Сабақтың мақсаты:

Білімділік:  Квадрат функцияның  графиктерін салудың әртүрлі тиімді тәсілдерін үйрету, олардың ерекшеліктерін танытып, есептер шығаруда қолдана білуге, математикалық графиктер сызбаларын  сауатты қолдануға үйрету.

 

Дамытушылық:  Оқушылардың логикалық ойлау қабілеттерін дамыта отырып, ой-өрістерін кеңейтуге, шығармашылықпен жұмыс істеуге мүмкіндік жасау және логикалық, түпнұсқалық, шығармашылық ойлауларын, есептеуіш дағдысын, ақыл-есін, зейінін дамыту

Тәрбиелік:   Шапшаңдыққа, өз бетімен жұмыс жасай білуге, ұйымшылдыққа, тапқырлық пен табандылыққа тәрбиелеу және өз бетімен істеген жұмыс дағдысын қалыптастыру.

Сабақ түрі: білімді тереңдетіп және жүйелеу сабағы.

Көрнекіліктер: компьютер, презентация, интерактивті  тақта, квадраттық функциясының плакаты, кестенің мәнін толықтыру плакаты, өз бетімен жасалатын тапсырма таратпа қағаздар.

 

Сабақ барысы.

1.Кіріспе.

1.1. Оқушыны қажетті ақпаратпен қамтамасыз ету: теориялық материалдарды  слайдтар  арқылы еске түсіру.

1.2. y=ах2,   y=ах2+b,  y=а(х-n) 2+m,  (x+a)2+(y+b)2=R2,  y=kx,  y=ax+b  функцияларының  графиктерін  флипчартта  салу.

2. Танымдық жұмыс

2.1. Проблемалық жағдай: Квадраттық  функцияның  графиктерін  пайдаланып  сурет салу

2.2. Мақсат, міндет: қойылған проблемалық  жағдайды шешу жолдарын іздестіру.

2.3. Әрекеттің бағытты негізін құру: теориялық материалды қайталап, сызбаларды салу жолдарын  еске  түсіріп, график салуға негіз қалау.

3. Бақылау, бағалау: берілген тапсырмалардың  орындалуына байланысты бағаланады.

4. Үйге тапсырма беру: Графиктердің  көмегімен кез келген  сурет салу, салыстыру.

5. Сабақты қорытындылау.

  1. 1.      Негізгі теориялық материалдарды еске түсірейік  (плакаттар, слайдтар)
  2. 2.      Флипчартта  графиктер  салайық (y=х2,   y=х2+2,  y=2(х-3) 2+2,  (x+3)2+(y+4)2=22,  y=3x,  y=2x-4  )

 

 

 

Көзілдірік (4-слайд)

  1. у=-(x+5)2+2,  x[-9;-1]
  2. у=-(x-5)2+2,  x[1;9]
  3. у=(x+5)2-3,  x[-9;-1]
  4. у=(x-5)2-3,  x[1;9]
  5. у=- (x+7)2+5,  x[-9;6]
  6. у=- (x-7)2+5,  x[6;9]
  7. у=- 0,5x2+1,5,  x[-1;1]

Көзілдірік  (5-слайд)

  1. (x+3)2+(у-2,5)2=4 
  2. (x-3)2+(у-2,5)2=4 
  3. у=-x2+3,  x[-1;1]
  4. у=- (x+2,5)2+9,5,  x[-5;1,5]
  5. у=-(x-7,5)2+9,5,  x[5;8,5]

 

Қолшатыр  (6-слайд)

  1. у=-x2+12,  x[-12;12]
  2. у=-x2+6,  x[-4;4]
  3. у=-(x+8)2+6,  x[-12;-4]
  4. у=-(x-8)2+6,  x[4;12]
  5. у=2(x+3)2-9,  x[-4;-0,3]
  6. у=1,5 (x+3)2-10,  x[-4;0,2]

Көбелек  (7-слайд)

  1. у=(x+1)2,  x[-8;-1]
  2. у=(x-1)2,  x[1;8]
  3. у=(x+5)2-7,  x[-8;-2]
  4. у=(x-5)2-7,  x[2;8]
  5. у=-2(x+1)2-2,  x[-2;-1]
  6. у=-2(x-1)2-2,  x[1;2]
  7. у=-4x2+2,  x[-1;1]
  8. у=4x2-6,  x[-1;1]
  9. у=-1,5x+2,  x[-2;0]
  10. у=1,5x+2,  x[0;2]
  11. у=-(x+9)2+8,  x[-9;-1]
  12. у=-(x-9)2+8,  x[1;9]
  13. у=7(x+8)2+1,  x[-9;-8]
  14. у=7(x-8)2+1,  x[8;9]
  15. у=(x+1)2,  x[-8;-1]
  16. у=(x-1)2,  x[1;8]

Шахмат  королі (8-слайд)

  1. у=0,5 (x+6)2-5,5,  x[-6;-1]
  2. у=0,5 (x+6)2-5,5,  x[1;6]
  3. у=-x2+10,  x[-3;3]
  4. у=-0,25x2+13,  x[-2;2]
  5. у=-x+6,  x[-3;-1]
  6. у=x+6,  x[1;3]
  7. у=x2-6,  x[-6;6]
  8. у=-2x2+13,5,  x[-0,5;0,5]
  9. у=2,5x+9,5,  x[-7;6]
  10. у=-2,5x+9,5,  x[6;7]
  11. у=-8,  x[-7;7]
  12. у=7,  x[-1;1]

 

Бақа  (9-слайд)

  1. у=-x2+8,  x[-7;7]
  2. у=x2+1,  x[-7;7]
  3. у=-0,75 (x+4)2+11,  x[-6,8;-2]
  4. у=-0,75 (x-4)2+11,  x[2;6,8]
  5. у=-(x+4)2+9,  x[-5,8;-2,8]
  6. у=- (x-4)2+9,  x[2,58;5,8]
  7. у=-x2-5,  x[-4;4]
  8. у=x2-9,  x[-5,2;5,2]

Машина (10-слайд)

  1. у=+9,  x[0;4]
  2. у=+4,  x[4;10]
  3. у=4,  x[4;10]
  4. х=10,  у[2;8]
  5. х=22,  у[2;8]
  6. у=2,  x[10;22]
  7. у=8,  x[10;22]
  8. х=0,  у[0;2]
  9. у=0,  x[0;3]U[6;17]U[20;22]
  10. (x-4,5)2+(у+0,5)2=1,582,  у>0 
  11. (x-18,5)2+(у+0,5)2=1,582,  у>0 
  12. (x-4,5)2+(у+0,5)2=1,42
  13. (x-18,5)2+(у+0,5)2=1,42

 

Бағалау: берілген тапсырмалардың  орындалуына байланысты бағаланады.

Үйге тапсырма беру: Графиктердің  көмегімен кез келген  сурет салу, салыстыру.

Мысалы,  тек  қана  сызықтық  функцияның  көмегімен  салынған  сызбалар (12-слайд)

Әтеш  пен  мысық

       

Қорытындылау:   График  салудың  әдіс – тәсілдерін  жүйелеу. Графиктердің  көмегімен  жоғарыдағы  тәрізді  суреттердің  бәрін  салуға  болатыны  анықталды.

Добавить комментарий

Тригонометриялық негізгі тепе-теңдіктерді қайталау

Сабақтың тақырыбы:  

Тригонометриялық негізгі тепе-теңдіктерді қайталау

Алгебра 9-сынып

Сабақтың мақсаты:

Білімділік:  Оқушыларға тригонометриялық функциялардың қасиеттерін қайталай отырып, негізгі тригонометриялық тепе- теңдіктерді есептер шығаруда қолдануды еске түсіру;  әртүрлі деңгей есептерін  шығару жолдарын қайталау;

Дамытушылық:  Негізгі мәселені ажырата білу, іскерлік қабілет – қасиеттерін жетілдіру. 

Тәрбиелік:   Пәнге қызығушылығын арттырып , өз бетінше еңбек етуге, ізденуге баули отыра, ой-өрісін кеңейтіп , жауапкершілікті сезінуге, адамгершілікке баулу, бәсекелестік құзыреттілікке    тәрбиелеу ;  

Сабақтың көрнекілігі: компьютер,  слайд, интерактивті  тақта (флипчарт), MS Excel бағдарламасы бойынша  тест, бағалау парағы.

Сабақтың  типі: практикалық сабақ

Сабақтың әдісі:

Пән аралық байланыс: информатика (MS Excel бағдарламасы бойынша тест  орындау)

        Сабақтың  барысы:

1)      Ұйымдастыру (топтарға бөлу, түсіндіру)

2)      Үй тапсырмасын тексеру.

Практикалық  тапсырмалар:

1) Слайдтар  арқылы есеп шығаруда қолданылатын негізгі формулалар көрсетіліп, қайталанып  отырылады.

2) Интерактивті  тақтада  есептер шығару,(флипчарт құру)

І. 1) Флипчарттағы кестелерді алдымен орындарында  отырып толтыру

Градус

300

2700 

450

2250 

600

4800 

Радиан

  

  

  

  

  

  

 

 2) Таңбаларын анықта:

  

 

  

450

  

-600

  

-450

  

+

+

+

+

  

+

+

+

+

+

+

  

+

+

+

+

 

+

+

+

+

 

 

 

 

 

 

ІІ. Негізгі  тригонометриялық  формулаларды  қолданып  есептер шығару  (интерактивті  тақтада)

  1. 1.      Өрнекті ықшамда:

А) 

 

Ә)

 

Б)

  1. 2.      Теңбе-теңдікті дәлелде:

А)  ;   

Ә) ;  

Б)   

 

3. Ықшамда   

а) 

Ә)   ,   болғанда,  

 

Б)     -tgα ctgα  +sinα=-1+sinα=sinα-1 

 

ІІІ. Үлестірмелі  қағаздағы  есептерді  негізгі  тригонометриялық  формулаларды  қолданып  шығару  (орнында  отырып орындайды)

  1. 1.      Өрнекті  ықшамда

  ,   болғанда,                                              

 

  

  1. 2.      Ықшамда 

 

☻  ,   болғанда, 

  1. 3.      Өрнектің мәнін  тап

   

 

IV. Тест  тапсырмасы  (әр  оқушы  компьютерде  MS Excel бағдарламасы бойынша құрылған тест тапсырмасын  орындайды, оның  жауабын  компьютер өзі  тексеріп, ұпай  санын  есептеп, бағасын  көрсетеді)

V. Қорытындылау: формулаларды  қолдану  әдіс-тәсілдері, есепті тез  шығару  жолдары  талданады.

VІ.Үйге тапсырма: Бақылауға дайындық;

VIІ.Бағалау:  MS Excel бағдарламасы  бойынша  компьютер  бағалайды

Добавить комментарий