«Ақсаққұлан,Жошыхан», Кетбұғаның естіртуі

Қарағанды облысы, Жезқазған қаласы

№13 орта мектебінің қазақ тілі және әдебиет пән мұғалімі

Аринова Тазагүл Қалиоллақызы

Сабақтақырыбы: «Ақсаққұлан,Жошыхан», Кетбұғаның естіртуі

  Сабақ мақсаты: Аңыз туралы кеңірек түсінік беру

Сабақ міндеттері:-Білімдік .Аңыз тақырыбы,өзіндік ерекшелігі,кейіпкерлердің шындық өмірге қатысы туралы білімдік мағлұматтар беру

.-Тәрбиелілік. Аңыз оқиғасы арқылы оқушыда жанашырлық, мейірімділік  сезімдерін қалыптасыру, күй өнері құдіретін сезіне білуге тәрбиелеу  ,рухани-адамгершілік бағытында тәрбие беру.

-Дамытушылық. оқушыларда шығарманы талдау мен қорытындылау әдіс-тәсілдерін  қалыптастыру,оқушының өз ойын,түсінік-білімін еркін айта білуге,  сол арқылы көркем сөйлеу,жазу дағдыларын дамыту,есте сақтау ,түйсіну,қорытындылау қабілеттерінің жетілуіне ықпал ету.

Сабақ түрі-жаңа білімді меңгерту сабағы

Сабақ формасы-сыныппен жұмыс

Әдіс-тәсілдері:түсіндірмелі,сұрақ-жауап,ізденіс,талдау-жинақтау, ішінара СТО технологиясының стратегиялары:»Авторға сұрақ қою»,  «РАФТ»,   «Бес жолды өлең», «Кластер»

Көрнекі құралдары:  Б.Байділдаевтің  «Кет- Бұға жырау» суреті.

Пәнаралық байланыс: Саз өнері , Бейнелеу өнері

Сабақ барысы:

  1. Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылармен сәлемдесу,кезекшілер көмегімен түгендеу.

2.Білімді жан-жақты тексеру кезеңі.

Зымыран сұрақтарымен білімдерін пысықтау:

-аңыз дегеніміз не?-Кейіпкерлері кімдер?-Қандай аңыздармен таныспыз?

3.Жаңа сабақты қабылдауғасапалы белсенділікке даярлау кезеңі.

Сабақ тақырыбы тақтаға жазылып,мақсаты айтылады.

4. Жаңа сабақты түсіндіру кезеңі.

«Қызығушылықты ояту»

 — Кәне, балалар мына сызба арқылы аңыз жанры туралы білетінімізді пысықтап алайық: «Кластер»әдісі арқылы аңыз сипаттарына тоқталу.

-Бүгін біз өте қызық әңгіме «Ақсақ құлан,Жошы хан». «Кет-Бұғаның естіртуі  деп аталатын аңыздармен танысамыз.

 Аңыз әңгімелердің басты белгілері-кейіпкерлері тарихи тұлғалар.Екінші белгісі-кейіпкерлерінің сөзі де,ісі де таңданарлық тапқыр болады.Аңызға айналатыны да осы тапқырлық қасиеттері.Үшінші белгісі-оқиғаның шешілуі әрі сүйсінтедіәрі адамды жақсылыққа жетелейді.

Тарихи тұлға — Жошы хан 1187-1227 жылдар арасында өмір сүрген.Ол атақты моңғол билеушісі Шыңғыс(Темучин) ханның үлкен ұлы. Қазақ елінің билеушісі, ханы болған.

« Мағынаны тану»

 «Ақсақ құлан,Жошы хан» әңгімесінің  мазмұнын баяндау.  Б.Байділдаевтің «Кет-Бұға жырау » суреті көрсетіледі.

Аңыз кейіпкерлері:Жошы хан,Кетбұға жырау,хан баласы.

5.Жаңасабақты бекіту кезеңі.

«Авторға сұрақ қою» стратегиясы арқылы жаңа сабақты бекіту

 1. Бұл аңыздағы басты кейіпкер кім ? Тағықандайкейіпкератыаталды?

 2. Найманруынаншыққанұлыжырау Кет – Бұғаәміршісарайында неге отыр? Олмұнданендейжұмыспенкелген?

 3. Күйші кәрлі Шыңғысханға сүйікті ұлы Жошыныңқазасынқалайестіртті?

 4. «Қаралы хабар айтушыныңжазасы — өлім » Бұл – хан жарлығы.Кет-Бұғакүйшініажалданарашалапқалғанқандай құдірет ?

-Жеке оқушымен жұмыс

 Осы әңгімеден не ұқтың , қандай ой түйдің ?

-Дәптермен жұмыс. Сөздік жұмысын жүргізу

Ашамай – тайғамінетін бала ері

 Әңгі – аталық құлан

Кіреуке – сауыт

 Қаћан — хан

 Мүрде – қайтысболғанадамныңденесі

Наркескен – қылыш

 Баћадүр – батыр

. «Ой толғаныс» 1-қатар

 а) Суреттегі Кет – Бұғажырауғамінездемебер

2-қатар

«Рафт» әдісі бойынша әңгіме жазу.

Р – роль ( Шыңғыс,Жошы,шабармандар)

 А –Аудитория( Жошы сарайы)

 Ф – форма ( әңгіме)

 Т- тақырып (Әке мен бала махабаты)

 3-қатар. «Бес жолды өлең» әдісін пайдаланып қорытындылау.

6.Үй жұмысын беру,орындалу  жолын түсіндіру кезеңі

1.Дарынды оқушылармен жұмыс

 «Менің шығармадан алған әсерім » Ойтолғау

2.Жалпы тапсырма Шығарманы мәтінге жуық  мазхмұндау.

7..Бағалау кезеңі.Сабақ жоспарында көрсетілген жұмыстарды орындаған оқушылар бағалоанады.

 

Добавить комментарий